Kontakta oss idag!|info@bookingbird.se

Här får du svar på de vanligaste frågorna

FAQ

FAQ Page2017-01-19T15:39:36+01:00
Jag vill ha en ny funktion. Kan ni göra den?2017-06-08T20:27:35+02:00

Ja, vi använder ett system där du som användare kan lägga upp förfrågningar om nya funktioner. De funktioner som vi bedömer kommer att förbättra vårt system hamnar i listan över nya funktioner som vi utvecklar. Du kan alltså i allra högsta grad vara med och påverka utvecklingen av Bookingbird. Har du mer unika funktioner för just ditt företag som du vill att vi utvecklar så lämnar vi offert på en speciallösning för dig.

Vilken adress får min nya bokningssida?2017-01-19T16:24:35+01:00

När du har ett konto så får du en adress i stil med:
admin.bookingbird.se/mittforetag

Dela den med dina kunder, på visitkort och i din e-postsignatur.

här får du tips om hur du skapar en snygg epostsignatur.

Hur lägger jag till en BOKA knapp på Facebook?2017-01-19T16:17:24+01:00

1) Gå till din företagssida på Facebook och klicka på ”Skapa Call to Action” knappen.
2) Välj ”Boka nu”.
3) I fältet Webbplats lägger du in länken till din bokningssida.
4) Klicka sen på Nästa på alla följande sidor.

Kan tiderna börja varje kvart även om tjänsten är 60 minuter?2017-01-19T15:22:59+01:00

Du kan ändra längden på bokningsbara tider genom att gå till Inställningar > Anpassa och välja Bokningsbara tider börjar var 15:de minut.

Får jag ett meddelande när jag får en ny bokning?2017-01-19T16:00:56+01:00

Ja, när en bokning görs skickas mail till den personal som bokats och om du registrerat det, till en epostadress som får en kopia på alla bokningar som görs i företaget.

1) Gå till Inställningar > Meddelanden > Personal

2) Hitta din kalender

3) Kryssa för bekräftelse via E-post och SMS

Du kommer att få en bekräftelse varje gång en kund bokar, ombokar eller avbokar.

Kom ihåg
Du kommer inte att få en bekräftelse när du eller någon i personalen bokar, ombokar eller avbokar.

Tänk på: Du måste vara administratör för att aktivera meddelande. Om du är en begränsad användare, be huvudadministratören hjälpa dig.

Kan jag ta betalt online av mina kunder?2017-01-19T14:57:20+01:00

Ja, vi erbjuder en integration med Nets betallösning Netaxept. Vill du koppla in betallösningen så behöver du ett inlösenavtal för e-handel. Kontakta oss så hjälper vi dig att komma igång.

Jag kan inte logga in, vad ska jag göra?2017-01-19T13:07:07+01:00

1) Gå till inloggningssidan (admin.bookingbird.se)

2) Klicka på ”Glömt lösenord”

3) Fyll i din e-postadress och klicka på Fortsätt

4) Kolla din e-post för information om hur du väljer ett nytt lösenord

Kan du fortfarande inte logga in? Ring eller maila oss så hjälper vi dig.

Hur avslutar jag mitt konto?2017-01-19T13:34:45+01:00

Ditt konto avslutas automatiskt efter att det löpt ut. Du kommer inte att få någon räkning. Om du vill stänga det tidigare, vänligen kontakta oss. Du är välkommen tillbaka när som helst, bara registrera ett nytt konto.

Hur lägger jag in olika arbetsplatser?2017-01-19T13:48:41+01:00

Om du jobbar själv är det kostnadsfritt att lägga till nya platser, men du behöver kontakta oss först.

För att skapa flera platser går du till Om företaget och klickar Lägg till plats. Lägg in adresserna för varje plats, och se till att det visas rätt på kartan.

Adressen till platsen kommer med på bokningsbekräftelser och påminnelser, så det är ett bra sätt att informera dina kunder om vilken adress de ska gå till.

Skapa sedan kalendrar och välj vilken plats de tillhör. Skriv både personalens namn och arbetsplatsen i kalenderns namn, så är det lättare för dina kunder att välja rätt kalender på din startsida.

Här är ett exempel på två kalendernamn:
Pippi Långstrump, Äppelpajvägen 14, Bullerbyn
Emil Svensson, Polkagrisvägen 7, Katthult

För att ändra namnet på dina kalendrar, gå till Inställningar > Kalendrar.

Var hittar jag den mobila webbappen?2017-06-08T20:30:04+02:00

Ta fram din mobil och surfa in på admin.bookingbird.se. Logga in på ditt konto, så får du den mobila appen i webbläsaren på din telefon.

Har du en iPhone? Då kan du skapa en ikon som liknar en app.

1) Logga in på ditt Bookingbirdkonto-konto på din iPhone

2) Tryck på ikonen längst ner på skärmen.

3) Välj ”Lägg till på hemskärmen”

Nu har du Bookingbirds webbapp på din hemskärm.

Hur kan jag verka mer populär?2017-01-19T14:39:14+01:00

Självklart kommer din kalender vara lite tom när du precis börjar att ta emot bokningar på nätet.

Men vi har en liten hemlighet att avslöja. Blockerade tider ser exakt likadana ut som bokade tider när dina kunder kikar på din kalender. Bra va? Så här gör du för att bli populär kändis på några sekunder:

Tjänster
Tricket är att blockera tider. Du blockerar dem genom att klicka på Blockera tid ikonen som är bredvid tiden.

Gruppbokningar
Skapa en kund i ditt eget namn och boka själv in dig.

Nu kommer du bli populär redan första dagen! Glöm inte att ta bort blockeringen eller avboka när du märker att kunderna börjar strömma in. Fake it until you make it!

Hur lägger jag in bilder och min logotyp?2017-01-19T14:49:13+01:00

Du kan lägga till Rubriker, bildspel och din logotyp under Inställningar > Om företaget.

Saknar du bilder? Du kan välja några av våra hundratals bilder på behandlingar inom skönhet och hälsa.

Bilden på din logotyp ska vara 1000 pixlar bred och 600 pixlar hög. Logotypen ska vara centrerad i mitten av bilden med bra avstånd till kanterna. Då kan du vara säker på att den ser bra ut både i datorn och mobilen.

Behöver du hjälp? Vi hjälper dig gärna att ta fram en fantastisk presentation, hör bara av dig till oss.

Till toppen